Ticketpoint wil met innovatieve oplossingen de ticketingmarkt transparant en betrouwbaar houden
De kaartdoorverkoop van evenementkaarten staat sinds deze week weer vol in de aandacht. Ticketmaster en Eventim kondigden aan met een eigen platform te komen dat doorverkoop van tickets in de toekomst onmogelijk moet maken.
Marcel van Loon, ceo van Ticketpoint: “De suggestie dat het doorverkopen van tickets via Ticketswap onbetrouwbaar zou zijn, is slechts ten dele waar. Ticketpoint heeft juist uitstekende ervaringen met Ticketswap. Door een koppeling met ons systeem worden de originele barcodes bij doorverkoop vervangen door een nieuwe barcodes. De nieuwe kaartkoper verkrijgt hierdoor een uniek ticket. Dat maakt het knap lastig om tickets tegen woekerprijzen door te verkopen. Daarnaast werken we met een app die ervoor zorgt dat de barcode van een ticket pas twee uur voor aanvang van een evenement geopenbaard wordt en introduceren we binnenkort dynamische barcodes waardoor scanning nog veiliger wordt.” Hiermee wil Van Loon aangeven dat er al volop innovatieve ontwikkelingen en oplossingen zijn om de ticketingmarkt voor zowel de kaartkopers als de organisatoren zo transparant en betrouwbaar mogelijk te houden.
Ticketpoint is één van de grotere ticketingorganisaties van Nederland en al jarenlang een voorloper in het bedenken van oplossingen om secondary ticketing tegen te gaan. Samen met andere ticketingorganisaties verzetten zij zich tegen de woekerprijzen als gevolg van secondary ticketing.
Voor Ticketpoint vervuld Ticketswap hierin een grote rol en kent zij inmiddels meer dan 3.800.000 tevreden gebruikers uit 20 verschillende landen. De tickets en verkopers op dit platform worden op basis van verschillende criteria gecontroleerd. Een TicketSwap-gebruiker weet zich verzekert van een eerlijke prijs voor tickets die worden doorverkocht, omdat een maximale verkoopprijs van 20% boven de originele ticketprijs wordt gehanteerd.