POSTILLION HOTELS INNOVEERT MET SMART HOSPITALITY

door | 19 december 2019 | CLCVECTA NIEUWS

Alle 252 kamers in Postillion Hotel Amsterdam zijn vanaf 16 december spraakgestuurd. Gasten kunnen onder andere de gordijnen, het licht, de temperatuur en de televisie met hun stem bedienen. De hotelketen wil in de toekomst ook experimenteren met spraakbesturing van services buiten de kamer, zoals het bestellen van een taxi. Postillion is één van de eerste hotels wereldwijd die op deze wijze spraakbesturing toepast. Het hotel levert hiermee een grote bijdrage aan de digitalisering van de hotelbranche. Eerder ontwikkelde het bedrijf al een Artificial Intelligence boekingssysteem voor hotelovernachtingen, vergaderingen en congressen: een ingrijpende verandering in de dienstverlening binnen de hotel- en congreswereld.

Erik-Jan Ginjaar, directeur Postillion Hotels: “Toen wij een nieuw hotel bouwden in Amsterdam, wilden we de kamers direct future-proof maken. Dat betekende onder andere spraakbesturing invoeren op grote schaal. Een behoorlijke stap in onze markt. Smart hospitality biedt zoveel kansen en mogelijkheden. Tegelijkertijd is het ook een nuttig leerproces. Zo kwamen wij er snel na de oplevering van de eerste kamers achter dat hotelgasten moeite hadden met het ontbreken van een ouderwetse telefoon op de kamer. We bewegen ons in een sector waar veel dingen nog op traditionele wijze gebeuren. Het is dan ook een extra grote uitdaging om ons bedrijf – en iedereen daaromheen – mee te nemen in de digitale transformatie die wij als Postillion voor ogen hebben.”

Het systeem van Postillion is bijzonder: vanuit één centraal besturingssysteem worden de 252 kamers gecontroleerd. Veel consumentenoplossingen voor spraakbesturing zijn enkelvoudig – waarbij slechts één kamer wordt bestuurd. Als koploper wil Postillion dat haar spraakgestuurde systeem in de toekomst ook gebruikt kan worden buiten de kamer, bijvoorbeeld om externe reserveringen te maken, of een taxi te bestellen. Het systeem moet ook steeds intuïtiever en slimmer worden. Als een hotelgast in de toekomst “ik heb het koud” zegt, dan bedenkt het systeem zelf dat de temperatuur in de kamer omhoog moet.

Partnerbijdragen

Werk jij graag met mensen en heb jij een passie voor verkopen? Dan heeft totaalBED een toffe baan voor jou! Jordi (23) is verkoopadviseur bij totaalBED en...

Meer nieuws