Peter van der Veer (53), nieuwe commercieel directeur Jaarbeurs
Jaarbeurs benoemt voormalig Ahoy topman als nieuwe commercieel directeur
Peter van der Veer treedt per 23 september 2019 aan als commercieel directeur (CCO) van Jaarbeurs. In deze functie wordt Peter commercieel eindverantwoordelijk voor de businessunits Merken & Content waaronder de eigen titels van Jaarbeurs vallen en Venue & Service waaronder de titels derden, verhuur en horeca vallen. De invulling van de functie voor CCO is een stap richting een nieuwe commerciële (top)structuur die in het eerste kwartaal 2020 in werking treedt.
Met Albert Arp (CEO), Franka Morssink (CFO) vormt Peter de directie van Jaarbeurs.
Carrière
Peter van der Veer begon zijn carrière bij Jaarbeurs in Utrecht en werkte zich daar op tot general manager marketing & sales. In 2005 stapte hij over naar Rotterdam Ahoy, werd tevens mede-aandeelhouder en sinds 2011 was hij lid directie van Rotterdam Ahoy. Met zijn bevlogenheid en commerciële drive bouwde hij Rotterdam Ahoy uit tot een toonaangevende event organisatie. Peter stopte eind 2018 als lid-directie en deed onlangs afstand van zijn aandelen.
Mooie stap
Peter noemt zijn overstap naar Jaarbeurs een prachtige stap. “Jaarbeurs heeft de afgelopen 3 jaar indrukwekkende stappen gezet en heeft daarnaast een enorme ambitie en duidelijke koers uitgezet. Er ligt een uitstekende basis voor de toekomst. Ik kijk er naar uit om deel uit maken van deze directie en de gepassioneerde Jaarbeurs medewerkers. Weer terug naar mijn roots geeft mij ook veel energie en extra drive.”
CEO Albert Arp is in zijn nopjes met de nieuwe commerciële topman. “Ik ken Peter al een tijd en hij heeft een indrukwekkend trackrecord en een duidelijke visie. We zetten onverminderd hoog in op de vernieuwing en verbetering. De benoeming van Peter past daarin.”
Over Jaarbeurs
Jaarbeurs onderstreept het belang van oprechte aandacht in de rol die zij speelt bij het verbinden van mensen, merken en markten. Jaarbeurs organiseert en faciliteert het hele jaar door live events en online platformen waarmee zij waardevolle belevingen en verbindingen creëert. Jaarlijks ontvangt Jaarbeurs zo’n 2,5 mln bezoekers voor evenementen en beurzen.